
Hollywood-actie en familieplezier zijn het script voor succes: Movie Park Germany ontvangt de Duitse marketing Oscar 2020!
Tijdens de German Brand Awards van dit jaar kon het grootste film- en pretpark van Duitsland zich onderscheiden in de categorie “Excellent Brands: Tourism” en ontving het de gerenommeerde brancheprijs voor brand management. Bovendien kreeg het park een speciale vermelding in de categorie “Servicemerk van het jaar” en kon het ook in deze sectie een Hollywood-achtige verschijning maken. De German Brand Award is de hoogste onderscheiding voor succesvol merkbeheer in Duitsland en ontving ook dit jaar weer een geweldige internationale respons met ongeveer 1.200 inzendingen uit 14 landen.
“Het hele team van Movie Park Germany is erg blij met de prijs”, zegt marketingdirecteur Manuel Prossotowicz. “We zijn er trots op dat we de experts hebben kunnen overtuigen met een jong, creatief en geloofwaardig merkmanagement in een sterk competitieve omgeving. Het is een eer voor ons om de German Brand Award te ontvangen voor uitstekend merkbeheer op basis van onze strategische heroriëntatie als een film- en pretpark voor het hele gezin. ”
In de categorie “Uitstekende merken” werden de beste product- en bedrijfsmerken binnen een branche bekroond. Movie Park Germany wist als beste uit de bus te komen in de toeristische sector en overtuigde de jury met zijn film- en familieconcept. Criteria voor de evaluatie van de jury, die bestond uit een panel van experts uit merkmanagement en merkwetenschap, omvatten merkimpact, doelgroeprelevantie, duurzaamheid en groei.
De German Brand Award werd dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. De initiatiefnemer van de merkprijs is de German Design Council, die in 1953 werd opgericht op initiatief van de Duitse Bondsdag. Met de German Brand Award eren de German Design Council en het German Brand Institute succesvolle merken, consistent merkbeheer en duurzame campagnes en marketingprojecten. Al meer dan 60 jaar streeft de stichting het doel na om het concurrentievermogen van bedrijven internationaal te bevorderen.
“Filmactie in Hollywood-stijl en familieplezier zijn een integraal onderdeel van ons DNA. Als onderdeel van onze kwaliteitsstrategie hebben we de afgelopen jaren ook veel nadruk gelegd op het combineren van beide en het mogelijk maken van gezinnen voor een geweldig dagje uit in Hollywood in Duitsland,” vat Manuel samen Prossotowicz. “We willen dit pad in de toekomst graag voortzetten met nieuwe frisse ideeën en kijken uit naar de volgende spannende ervaringen en uitdagingen die wachten op Movie Park Germany.”
In overeenstemming hiermee werd het park in 2019 ook bekroond met een aantal gezinsvriendelijke kwaliteitszegels: Movie Park Germany kreeg bijvoorbeeld opnieuw een Gold-beoordeling (nr. 1 in pretparken) van Welt am Sonntag en Service Value. In de belangrijkste Duitse test van Focus Money werd het park verkozen tot “de beste pret- en themaparken van Duitsland” en kreeg het ook de titel van een van de “beste pretparken van Duitsland” door Stern Magazine.
Reactie plaatsen
Reacties